Здоров’я в усі часи вважалося найвищою цінністю, що є важливою складовою активного творчого життя, радості та благополуччя людини. В сучасному суспільстві воно стає ще й умовою виживання. У скрутних соціальних, економічних, політичних умовах твориться нова модель освіти в Україні. І якою б досконалою вона не була, її дієвість залежить від того, яке місце посяде в житті як загальноосвітньої школи, так і позашкільного навчального закладу турбота про здоров’я вихованців.
Озброєна знаннями про навколишній світ, природні фактори небезпеки, природні чинники здоров’я, людина впевнено застосовуватиме їх для забезпечення здорового способу життя. Під час ознайомлення з основами наук природничо-валеологічного циклу учні засвоюють основні проблеми взаємодії людини і природи, оволодівають прикладними знаннями, практичними уміннями і навичками в оптимізації впливу різних чинників навколишнього середовища на здоров’я та благополуччя людини. До програми включені теми, які активізують прагнення особистості до здорового способу життя як основи збалансованої системи “Природа – людина – суспільство”. У програмі обов’язковим є використання новітніх психолого-педагогічних технологій, технічних засобів навчання.
Засвоєння теоретичного матеріалу поєднується з практичними роботами, науково-практичними конференціями, зустрічами з лікарями, психологом, юристом.
У процесі виконання практичних робіт вихованці вчаться вести спостереження, аналізувати і узагальнювати отримані знання з подальшим застосуванням у житті. Значна увага приділяється профорієнтації учнів та розвитку індивідуальних творчих здібностей.
Метою діяльності гуртка є: озброєння учнів науковими знаннями про явища природи, про людину як невід’ємну частину природи, її здоров’я; створення в учнів сталих мотиваційних установок на здоровий спосіб життя як на одну з головних умов формування, збереження і зміцнення здоров’я; виховання любові до рідного краю, людей, бережливого ставлення до здоров’я людини, всього живого; прищеплення практичних умінь і навичок; виховання всебічно розвиненої людини.
Виходячи з цього, завданням роботи гуртка є:
- розширення знань про власне здоров’я та шляхи його збереження;
- розвиток уміння приймати усвідомлені рішення щодо поведінки та вчинків, які сприяють збереженню та зміцненню здоров’я;
- формування в учнів уявлення про цілісність, багатогранність поняття здоров’я, потреби застосовувати в повсякденному житті набуті знання, сформовані навички й уміння з метою збереження і зміцнення здоров’я.
Програма розрахована на два роки навчання, що відповідає основному рівню і призначена для учнів основної школи (2 заняття на тиждень тривалістю 2 години).